fredag 25 december 2009

Juldagen

Lite "ploj-bilder" på mig och MiaminaMia....
















Hej

Dagen före julafton var som sagt VÄLDIGT jobbig. Men det var skönt att svärmor kom.
Självaste julafton började ju på natten för mig. När klockan var 9 hade jag fixat jul-frukost till alla här. Sen blev allt bara FÖR mycket i mitt huvud. Jag var sååå orolig för att julen skulle bli tjurig och sorglig. Jag gick ner och satte mig i N:s rum och grät en halvtimme sen upp och börja med mat. En dusch gjorde sen att jag slappnade av. MiaminMia kom kl: 13.00. Hon hade med sig julgodis som var helt suveränt gott!!! Jag fick en sjungande fin julgran av henne i julklapp. När hon kom blev jag sååå lugn. Du är så otroligt fin Mia. Du har ett sätt som lugnar (trots att du skämtar hela tiden ;).
Utan dig känns som att julen skulle ha blivit något helt annat än den blev.
Jag kännde mig lite misslyckad vid maten då jag hade glömt prinskorven och vanlig inlagd sill men M och MiaminMia fick mig snart att inse att det inte gjorde något. Efter maten blev det julklappar. Jag fick en digital foto-ram av sonen J, min favoritfilm på dvd av dotter N och många små fina halsband och pyssel av dotter S. Jag fick en chokladask av lilla E som hon kom in med dagen innan.
På kvällen spelade vi lite spel och "fnift" (ett kortspel som är som Chicago). Allt var verkligen jätte-trevligt tycker jag. Jag hade inte ens vågat drömma om att det skulle bli så bra. Tack snälla, goá, underbara, vackra, käraste MiaminMia för att du kom och gjorde julen så bra för mig/oss.

Idag mår dock M väldigt dåligt. Han är ledsen och verkar må pyton. Jag tröstar honom för idag känner jag mig ganska stark. Jag lever på gårdagen tror jag.

Jag tror kanske att det är lite oro för M hur det ska bli när vi alla flyttar och han blir ensam. Han säger att han är så van vid att allt alltid finns hemma och undrar hur det ska gå sen... Det börjar liksom bli verklighet för honom att jag verkligen ska flytta nu tror jag....

Hmm.. nu blev det lite tungt känner jag... Jag ska kolla om det är nåt på tv nu och njuta av det goá känslan som faktiskt visat sig i mig idag.

Kram och god fortsättning mina vänner

5 kommentarer:

Annelie sa...

Kanske hemskt att säga,, men njuter inte du när du ser han mår dåligt..??
Det är ju ändå hans fel..

Jag är glad för din skull att du hade en sån lyckad julafton som du kunde ha.. :o))
Underbart med såna vänner som din vän är..

Försök att ha en lika trevlig fortsättning på julhelgen.. // Kram, Kram Annelie

Volvo sa...

Lilla Tussilago...Det är ju jag som ska tacka för att jag fick komma, på självaste julafton o allt! Jag mår så bra av att få vara med er så jag ser det som en stor gåva, att ni inte tröttnar på mitt nylle och enerverande skämtande... :-S Du är ju min lilla syster som jag vet finns i mitt liv i alla lägen och det gör mig trygg, och då är det skönt att veta att jag kan ge den tryggheten tillbaka...Att M mådde taskigt beror mycket på att det , som du säger, har gått upp för honom att ni SKA flytta iväg...nu börjar hans tunga jobb med sig själv, och trots allt som han ställt till med så får vi nog inte glömma bort att hålla ett getöga på honom när han blir själv, för som sagt, han kommer att må ännu sämre framöver...Ja du, min dyrbara rubin, just nu vill jag bara skicka mina kramar och säga, jag älskar dig,Lillasyster :-)

Jag sa...

Annelie: Inte njuter kanske men jag måste nog ändå säga att det känns liiite skönt att han visar att han ändå har lite känslor...

Anonym sa...

Usch jag ser att du har det jobbigt. Jätte tråkigt. Men jag hoppas att du får en bra helg och ett ännu bättre nytt år! Kram

Pia heter jag! sa...

Tusen kramar från mej!