torsdag 24 december 2009

JULAFTON 2009

God morgon

Vaknade 3.15 och kan inte sova.... IGEEEEN!!!!!
Fin jul det här blir. Jaja, det är bara att göra det bästa av det...

Idag har det varit jobbigt... igen. Jag var och handlade lite på fm. Var sen till mamma och fikade. Sen hem och göra allt som behövde göras inför julafton. Steka köttbullar, griljera skinkan, ett varv med dammsugaren, mm. Sen in med lutfisken i ugnen medan M hämtade svärmor. Lutfisk var ingen höjdare tyckte jag. Svärmor och M åt till de nästan sprack.
M tog med sonen J och köpte lite fisk och sten till hans saltvatten-akvarium som en lietn julklapp.
Svärmor och jag fikade och pratade och grät över hur läget är. Vi planerade att hon ska komma hem till MIG sen när jag flyttat så ska vi hitta på nåt.

Jag ringde morbror idag. Han hade varit upp på lasarettet och tappat 15 liter vätska från buken igen. Han fick ta färdtjänst dit så jag sa att han ska ringa mig nästa gång men han ville inte störa nu när jag ska skiljas sa han. Jag sa att det inte alls gör något om han behöver hjälp.

Nu ska jag snart sätta på julgröten.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni alla får en riktigt fin jul!!!

Jag ska försöka för lilla S skull. jag lider redan nu...

Julkramar från mig till er!!!

4 kommentarer:

Annelie sa...

GÖr DET du känner som är bäst för dig idag vännen, orkar du inte vara kvar hemma så åk iväg en stund.
Härligt att svärmor kommer så att stämmningen kanske lättas upp liite i alla fall, annars blir det nog lätt att tårarna kommer när de minst ska komma.
Men, inte konstigt det heller.

HOPPAS verkligen du och barnen kommer att få det relativt mysigt ändå, så mysigt som ni kan hade i denna situation.

Detta med att du och barnen ska ha en lite julafton / nyårsafton i ert nya hem med kanke goa vänner lät som en kanonidé.. *kör på den*

Tänker på dig.. // Varma julkramar Annelie

GOD JUL..!!

Anonym sa...

Älskar dig min underbara vän. Du vet var jag finns om du behöver nått. Hoppas att din dag blir någelunda bra.
Kram A3

Anonym sa...

Hoppas allt går någerlunda bra iaf. Ha en bra jul !!!! Det ska jag försöka ha. Inte helt enkelt men jag jobbar på det iaf. Mr T

Pia heter jag! sa...

Kram från Norrköping,tänker så på dig/er....tusen kramar