tisdag 22 december 2009

1,5 timmars sömn...

God Morgon
Jag är nog före dig idag med Pia vännen.... dock helt ofrivilligt...

Jaha, ännu en natt utan sömn. Jag bara väntar på att migränen ska knacka på dörren.

Jag vaknade kl: 04.30 av en dröm som kändes sååå otroligt äkta. Den handlade om L som talade om för mig att kontakten ej var slut... Jag satte mig tvärt upp och tyckte mig inse att så var det.... Nu när jag är helt vaken så vet jag inte. Men jag fick ett ansikte och hörde en röst som jag inte glömmer så jag vet inte om det är så eller inte...

Idag ska dotter S till mormor o morfar och klä deras gran med kusin E. S blev överlycklig när mormor frågade.
Själv ska jag ringa runt och fixa lite inför flytten som sker den 15:e Januari.

Vet inte riktigt hur man ska tolka det här med att livet börjar vid 40. Jag fyller 40 den 7:e och mitt nya liv börjar den 15:e. Jag HOPPAS att livet börjar då för just nu har livet stannat upp tycker jag.

Nu ska jag koka risgrynsgröt ialla fall. I normala fall hade jag redan kokat ett antal liter men det här blir första grytan denna jul. Sen MÅSTE jag hålla minen och lågan uppe för jag har aldrig sett sonen J som han var igår kväll. Jo jag måste verkligen det för hur man än vrider o vänder på det så är jag vuxen och klarar mig medans han är en skör tonåring som hamnat i en riktigt knivig situation som han själv inte har valt. Det är upp till mig som mamma att se till att han mår bra. Jag kan sörja för mig själv (i tvättis tex.)
Dags att ta fram gröt-kastrullen....

Kanske hörs senare...

2 kommentarer:

Vicki sa...

Inne och kikar i din blogg!! Sätter ett litet tassavtryck efter mig.

GOD JUL,Vicki

Jag sa...

Hejsan Vicki.
Alltid kul med nya tassavtryck....