onsdag 6 januari 2010

Tisdag natt

God natt alla ugglor...

M frågade mig nyss om jag har messat Linda Rybicka. Hon har tydligen beklagat sig för honom... Nope, inte de senaste dagarna, sa jag. Sen var sömnen förstörd.


Klockan är halv 3 och kroppen skakar av utmattning.


Vad har jag fått i mig idag då... få se... ett wienerbröd hos MiaminMia och en kvarts banan. Igår åt jag ialla fall 3 hårda smörgåsar hos Carola och dagen innan det en halv rå paprika som kom upp lika fort. Inte undra på att vågen rör sig. Idag stog det 61,5 och för en månad sen 69. Jag vet inte vad jag ska göra... Jag är livrädd för tarmvred som många pratar om men om jag inte får i mig mat... vad gör man då???


Jag vill verkligen flytta nu!!! Det här är helt ohållbart. Jag måste bort härifrån så jag får börja leva igen.


Innan jul så träffade jag Anki, en härlig prick som jag jobbade med för många år sen. Vi har inte setts sen dess och vi pratade om att jag inte hade jobb o så... Då säger hon med sitt goá leende: Jag skulle direkt anställa dig för du är ALLTID så glad. Jag blev rörd och tänkte bara: du skulle bara veta lilla Anki. För då hade jag precis fått veta allt skit här. Men jag blev glad av hennes ord ialla fall och tänkte, ja, jag var nog alltid glad.... Jag tänker på mycket på hur hon sa det med sitt goá leende. Det gör mig både glad o ledsen. Ledsen för att jag inte är starkare än så här och bara mår dåligt och glad för att någon verkligen tycker att jag är en glad person. Kan inte låta bli att komma ihåg hur "spöket" höjde rösten till mig en gång och sa att jag är en så tjurig människa, att alla tycker det... Inte Anki ialla fall.


Idag har jag varit och tagit fina prover som påminnelse av M:s lilla grej. Härligt att förnedra sig på detta sätt. Jag har dragit mig för detta.... Får se när svaren kommer..

Jaja... ni vet allihopa ialla fall vad som hänt redan och jag tycker det är skönt att skriva av mig.

Någon som vet hur tarmvred kommer och hur det visar sig förutom ont i magen, för ont har jag nog varje dag i magen nu.

Det är skönt att ni finns där ute i etern goá vänner.
Nu ska jag surfa vidare för jag kan INTE sova. Och har vi nu pratat om L så kanske han ropar på henne inatt igen...

Tack för att ni finns

5 kommentarer:

Anonym sa...

Håll ut Det blir bättre
kramiz Marie

Ullis sa...

Tänker på dig mycket, och vilket h-vete du går igenom. Lider verkligen med dig.
Hoppas du trots allt får en bra födelsedag i morgon!
Ditt nya liv börjar snart, och jag lovar - det kan bara bli bättre!

Massor av kramar från din gamla granne Ullis

Anonym sa...

Vänta ska du se,, du är snart där igen.. den gamla glada Jessica, så som folk minns dig.

Tycker du har varit väldigt stark måste jag säga,, gött att du har dina barn och underbart goa vänner i din närhet.

Försök att ha det så bra som du verkligen kan ha det.. // Varm kram Annelie

Anonym sa...

Hej!
Bara du äter "lite" så där precis att du inte får upp det igen, det kan vaa bara en liten potatis men det är alltid något! Köp bra jouice och drick så får du i dig lite vitaminer.. Håller tummarna för svaren du ska få! Inga sjukdommar behöver du... Räcker ju med det du redan har...
Jag kommer också ihåg en super glad Jessica som var min lekkamrat i många år, blunda och känn så hittar du henne!
Kramar i massor Jeanette F

Anonym sa...

Älskade vän.

Jag skulle kunna göra vad som helst för att ta din smärta och sorg för en dag, så att du skulle kunna få må bra. Men tyvärr så kan jag inte det. Finns här om du behöver mig.

Många varma kramar
A3