tisdag 26 januari 2010

Tisdag den 26/1 2010

Hejsan
Mår pyton!!!! När ska allt vända??? Det känns bra nån dag för att sen bli värre o värre några dagar. Så håller det på.

Kan inte låta bli att tänka på (Nelíbí se mi) L. Rybicka... Jag tror hon lurar M. Hon ville hit och jobba hade hon sagt förut. Nu vill hon visst hit till M men enligt honom har han sagt nej. Han vet inte riktigt var han har henne... Jag vet att hon har ihop det med någon annan så hon försöker nog bara lura M för att få in en fot i Sverige. Hon har sagt till honom att hon bara vill ha honom. BULLSHIT säger jag!!! Han har ialla fall presenterat henne i webcam för våran S redan... som kompis då. Jag vet inte vad jag ska tänka och tro...
En sak är säker ialla fall, jag kan acceptera en ny flickvän men inte om det blir hon. ALDRIG!!!! Hon har förstört ALLT som jag har byggt upp med M. Hon har pajat min ekonomi, min tillit till människor, mitt psyke och tron på mig själv. Hon är ett monster i mina ögon. Jag har aldrig kännt så mycket avsky för en annan människa förut. Hemskt att känna så stark avsky faktiskt. Ville jag så skulle jag kunna göra livet riktigt surt för henne men vad vinner jag på det.... Inget.. just nu ialla fall....
Nu ska barnen få lite mat...

Ha det så bra

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Nu måste jag säga en sak som du nog inte blir så glad av att höra, men jag skriver det ändå!!
Jag vet att du tycker att det är hennes fel alltihop men som jag brukar säga: Är det 2 tjejor så är det killen som väljer och är det 2 killar så är det tjejen som väljer...
Välja det gjorde inte du, men det gjorde M! För jag vet att det inte skulle ha hänt om du hade haft valet!

Kramar i massor Jeanette F

Annelie sa...

Där är jag oxå beredd att hålla med Jeanette,, men jag vet oxå att det alltid är lättare att ge tjejen skulden eftersom du förmodligen fortfarande älskar din ex-man.
Då, känns det lättare att lägga skulden på den andra kvinnan.

Du kommer över detta ska du se,, o när du då kan titta bakåt o vända dig framåt istället med ett leende på läpparna,, då är du bara glad att du inte fick tbx din otrogna man.
För vad är det som säger att han har hållt sig i byxorna då,, har du förlåtit honom en gång så.. kanske han anser att det var fritt fram igen.

FÖRLÅT, om du tycker jag trampar dig på dina fötter nu.

Varma kramar Annelie

Anonym sa...

Visst jag kan hålla med om det ni skriver att M gjorde ett val . Ja det gjorde han.

Jag vet inte visste den där kvinnan att M hade en familj?

Det är så mycket lättare än det låter att ta ansvar för sitt eller rättare sagt låta andra ta ansvar för sina egna handlingar när man är i en slags sorg situation.

Att bara sopa bort tio år utan att få känna ilska och ånger det går inte alldeles för enkelt.

En Person som har varit utsatt för denna formen av svek och som själv är en person som är fylld med empati och eftertanke innan handling skulle ju inte ha kommit på tanken att vara otrogen.

Jag menar inte att Jessica aldrig gör något fel att hon aldrig handlar innan eftertanke det gör vi nog alla i bland.

Jag menar att jessica har det tufft Jessica reagerar med ilska ( vilket är normalt) Och just nu lägger hon mycket energi på att lösa mysteriet hur kunde M göra så?

För hon känner andra genom sig själv skulle aldig göra så själv och därför är det skönt att vara arg på den andra kvinnan!

Jag vet ju inte men kan tänka mig att Jessica också letar massa fel på sig själv att om hon inte hade gjort si eller så så hade det aldrig hänt..

Sen när det har "lagt" sig kommer det vara lättare för Jessica att kunna både känna och veta att hon kunde inte ha förhindrat andra människors val.

Att hon inte kunde varken ansvara för det eller ändra på det!

Ingen kan förändra andra ingen kan ändra på vad andra säger och gör eller ansvara för det alla vuxna har sitt eget ansvar!

Själv tycker jag utan att veta särskilt mycket om detta med M att han har inte tagit ansvar för sitt.

Det är ju ganska bekvämt för honom att Jessica är arg på kvinnan.

Det är ju faktiskt en del av vägen mot acceptans och att komma vidare att få vara förbannad.

Jag tycker att du får vara arg Jessica och du skriver ju du skulle kunna göra livet surt för henne men du gör det inte.

Jag läser det som att nej du är bättre än så du tänker inte vara rutten mot henne som hon var mot dig.

KRAM

Jag sa...

Den här Linda Rybicka visste om både mig och barnen. De har till och med pratat om oss. Jag vet att M har gjort ett val... tro mig det vet jag mycket väl... Och jag respekterar verkligen att känslor kan ändras. Men Linda har ljugit för mig då hon o jag hade kontakt via sms förut. Hon hittar på saker till M som absolut inte är sanna. Nu ska HON smutskasta mig. Därför, mina vänner så känner jag denna avsky.

Pia heter jag! sa...

Helt sjukt allting....

Du vet vart jag finns vännen dag som natt!

Kram

Anonym sa...

Jag vet hur du känner, men du är stark o du kommer att klara det. Håller med vad anonym skrev man letar fel på sig själv men du det är inte du som har gjort fel försök att inte analysera så mycket man får ändå inga svar (lättare sagt än gjort,själv gör jag det hela tiden )
Lycka till i nya lägenheten
Kramiz Marie

Jag sa...

Spöket, bara låt mig vara. Jag vill verkligen inte ha nåt med dig att göra. Vet inte hur jag ska uttrycka mig för att du ska förstå. Din medömkan är falsk och det har jag bevis och vittnen på så bara lägg ner...