tisdag 14 september 2010

Hej alla goá vänner...
Idag är det verkligen höst i luften. Kallt men friskt ute. Det gillar jag även om jag blir sämre i kroppen då. Micke sa jämnt: Hur kan du gilla vintern så mycket när du får så ont då? Men jag tycker att på vintern kan man ta på sig så man blir varm och luften känns så ren och frisk då...

Helgen som gått var barn-helg.
MBJ jobbade hela den här helgen också så de var här och åt allihopa. Jag gillar verkligen dem. Jag kanske tjatar men jag säger ialla fall att jag tycker det känns så naturligt när de är här. De är så jord-nära på nå vis. Så goá alla 3 hans tjejer. Vi var alltså 7 p till maten i helgen. Me like...

Förra veckan städade jag. Tog ett riktigt nappar-tag. Hela lägenheten blev städad och alla fönster blev tvättade. Det är sååå skönt när det är klart.
På lördagen vaknade jag 4.30 och kunde inte somna om... SJ vaknade vid 6 så det var bara att gå upp ;)
Vid 10 var tjejerna och jag ut till min farmor och vattnade sen var vi till ICA MAXI och där hände något märkligt... Det var en tant som frågade om flickorna S och SJ vill köpa cigaretter. Jag blev vansinnig och skrek KÄRRING-JÄVEL haha då blev hon rädd och sprang in i butiken. Lilla SJ sa: Det där var det konstigaste jag har varit med om i HELA mitt liv (6 år) haha... Efter affären åkte vi hem och jag bakade 3 sorters kakor.
När MBJ kom från jobbet åt vi klyft-potatis och kycklingfilé. Sen körde han hem de stora tjejerna. Jag hjälpte de mindre tjejerna med ett bad och läste sen en bok för dem medans MBJ kollade lite på tv. När jag var klar med tjejerna så hade han somnat... stackaren... och då var klockan 21.50. Han är riktigt utarbetad nu. Jag la mig ialla fall o somnade jag med. Skönt med tanke på att jag var uppe så tidigt...
På söndagen var jag också uppe ganska tidigt. Han jobbade då med...
Efter jobbet åt de här och han körde hem sina tjejer och kom sen tillbaka och sov här.

Igår måndag, var en riktig fibro-dag. Jag låg i soffan HELA dagen. Så ont har jag inte haft sen jag flyttade hit tror jag. Vid 16-17 tiden tog jag mig in i duschen ialla fall. Sen kom MBJ och KJ och hämtade mig för vi skulle handla. Han är såååå otroligt snäll och omtänksam. Han hjälpte mig att handla när jag hade så ont.
Efter det så åkte vi hem till honom. Där åt jag chili cin carne som JJ hade gjort (de hade sparat till mig) JÄTTE-GOTT!!! Vi kollade lite på tv och bara myste. Sen var det natti natti...

Idag när jag vaknade åkte jag till min dotter N och åt frukost sen hem o sparka upp J.... och nu sitter jag här....
Jag ska tillbaka till MBJ senare efter att S har varit hos tandläkaren...

Ha det allra bäst och må så gott.... det gör jag trots värk <3

2 kommentarer:

Annelie sa...

Wow,, vad du "flänger".. *fniss*
Att du orkar..

Vad jobbar din pojkvän med, vad gammla är hans barn.. ett par nyfikna frågor.. *s*

Ha det så bra som du kan ha det i värkens tecken... :o((

Mår skit jag oxå nu,, fan vad jag hatar detta.
Skulle vilja bo utomlands denna årstiden.

Regninga hälsningar från Skåne.. // Kram Annelie

Annelie sa...

Det sa min läkare till mig en gång, att värken KAN bli bättre när man går ner i vikt.
Men, inte när det gäller mig.. :o((
Gick ju ner 27 kilo förra gången, å värken vart ingé bättre.

Men, jag vill ju ner ändå,, för min egen skull.

Ha det bäst.. // Kramen Annelie