tisdag 20 juli 2010

Vad som hänt....

Hej mina vänner

Oj, vet inte var jag ska börja....
Ni har ju förstått att något har hänt och de flesta frågar VAD???

M2 och jag hade det jätte-bra, det såg ni ju på FaceBook till exempel. Men torsdag för 2 veckor sen kom han hit. Han sa att han mådde jätte-dåligt av något han hade fått reda på. Jag sa självklart att jag kan hjälpa till att lösa det och att jag finns för honom. Vi var ju ett par och då hjälps man åt med problem....
Han sa även att han inte hade några kläder kvar hemma och måste ta hem "lite". Han packade lite och vi åkte hem till honom med det.
Torsdagen blev ganska djup då vi pratade en del. Han sa att han älskade mig...
På fredags-morgonen när han åkte till jobbet så såg jag att han hade packat 2 påsar till med kläder så när han hade åkt så kollade jag i hans "lådor". Han hade tagit i stort sett allt som han hade här.
Jag provade messa honom för att se om han skulle äta här... det var ju fredag o barnledigt vilket brukar betyda mys för oss..... Jag fick inget svar först sen kom det bara att han mådde dåligt och ville vara med sin bror. Det kan jag förstå.
Sen gick det drygt en vecka med bara ett par sms-svar från honom och då började jag bli sur. Han svarade när han ville.... Jag pratade med M1 om det här och han sa att jag måste ge honom tid om han mår dåligt och att jag skulle satsa på M2 som han ändå tyckte verka vara en bra kille.
Sagt o gjort... Jag skickade ett långt mail där jag förklarade att han skulle höra av sig när han var mogen och att jag fanns där om han ville. Inget svar...
Sen kom smällen. En vän berättade att han haft kontakt med sitt EX, att han verkar vilja börja om med henne men att hon var osäker på honom. De tålde ju inte varann....
Jag messade honom om detta men fick naturligtvis inget svar. Efter några dagar skrev jag igen att vi måste byta nycklar och han sa att vi skulle ses UTANFÖR honom... han ville inte prata om vad som hänt för det ORKADE han inte, skrev han.
När jag var där för att byta nycklar så ville jag inte möta hans blick för då skulle jag smälta... Gick inte att motstå... Jag tittade honom i ögonen ocha sa att han inte skulle göra så här igen mot någon. Han sa bara: Nej då, ha det bra..... sen vände han o gick. Sen har jag inte hört något....
En vän säger att han o hans ex ska träffas för att se om det går att bygga upp igen. jag fattar verkligen ingenting.

Nu har jag blivit sviken 2 ggr med liknande svek på ett halvår. Konstigt att man deppar ner sig.

Summa summarum: Håll garden uppe tills du vet vad partnern går för.... Låt inte kärleken göra dig blind om det går att undvika...

Jag är glad att jag har mina vänner. Ni är riktigt värdefulla för mig, det har ni alltid varit för mig vare sig jag mår dåligt eller inte.

Många kan tycka att det är konstigt att jag söker tröst och stöd hos M1 men det hör till saken att vi har varit "bästisar" i många år. Jag vet var han står... vi är bara vänner och jag söker inget annat hos honom heller. Han har ju Linda... Han sa föresten: Ska du bara hitta skit-stövlar... förutom mig då;) sa han... Hm... Vem har satt mig i den här sitsen då kan man ju undra...

Många tror och säger sig veta att det blir han o jag igen men det är inget jag går o väntar på. Blir det vi så var väl det meningen då... Men står som sagt inte med öppna armar och väntar.
jag är singel och det är sommar.... Allt kan hända ;)

Nu ska jag göra lite nytta här och sen "fånga dagen"

KRAMAR till er alla

6 kommentarer:

Anonym sa...

Älskade vännen,vi har pratat så mycket om detta och jag vet att du vet att jag lider så med dig...

Jag finns här för dig,precis som du finns för mig!

Love u,kram Pia

Annelie sa...

Ja du,, vad ska man säga om dessa SKITSTÖVLAR..??

En lite fråga,, hade han varit ifrån sitt ex länge innan ni träffades..??

Må väl.. // Kramar Annelie

Sandie sa...

Fy fan vad ex e vidriga..... han kanske hade dig som ett substitut? det e ju många som har. nu anklagar jag int ehonom så (vill inte välja sida) men män e ju som dom e....

Jag sa...

Sandie: Jag vet inte om jag kan anklaga honom heller... Jag har ändå en känsla av att allt inte var falskt som han sa till mig. Han kanske fick kalla fötter och inte vågade mer, vad vet jag. Jag får ju inga svar. Jag har slutat fråga honom också för den delen.
KRAM

Anonym sa...

Snälla Sandie! Glöm dock inte att du oxå faktisgt är ett ex. Jag tar absolut INTE hans parti

Anonym sa...

Snälla Sandie! Glöm dock inte att du oxå faktisgt är ett ex. Jag tar absolut INTE hans parti