onsdag 9 juni 2010

Värk...


God morgon
Nu är klockan 3.25 pip...
Jag har snart varit uppe i en timme.

Gårdagen var lite knepig för mig. Jag var ganska låg på ett konstigt sätt. Kroppen värkte och jag var sååå trött.
Jag vaknade av Marcus pussar som vanligt och det är sååå mysigt. Jag känner mig verkligen så älskad och uppskattad av honom. Vi drack kaffe och små-pratade som vanligt innan han åkte till jobbet vid 5.20-tiden.
Vid 8 la jag mig en stund för jag hade så ont i nacke, armar o ben. Då ringde Mollan. Jag sa att jag låg o vilade men hon pratade på haha hon är rätt mysig. Då gick jag upp igen och käkade lite frukost. Sen var den jobbiga dagen igång...

Jag klarade inte av att jobba och jag fick tillbaka en känsla i kroppen som jag hade förra året... nämligen att jag inte duger till något. Kan inte jobba, har ont hela tiden, pengar mm mm... Det är förra svärfar med fru som fått mig att känna så lite grann. De sa en gång att de skämdes för att Micke o jag inte hade jobb som deras vänners söner hade. Hur kan man säga nåt sånt?????
Jag skrev till Marcus att jag kände mig ledsen för att jag inte kunde jobba som jag så gärna vill och sa förlåt för att jag gnäller... Jag fick till svar: Det gör inget älskling, lägg dig i ett varmt bad så ska du se att det känns bättre sen kan du få gå ut o titta vad det finns för Tallin-resor för dig o mig. Sätt dig med en kopp kaffe och kolla lite, sa han. Han är ju för go!!!

På eftermiddagen vilade jag i omgångar igen....
Tankarna var mycket hos Micke och Linda. Jag vill ABSOLUT INTE ha Micke tillbaka utan det var väldigt bittra tankar. Brev som jag hade skrivit när allt hände kom upp i huvudet... om hur Linda sa till mig i början att det var hon som förförde micke i Tjeckien osv... Mess som Linda har skickat till mig mm mm.... Jag funderade starkt på nån ljuv hämnd där ett tag men tog mitt förnuft till fånga och bestämde mig för att jag inte skulle få ut nåt av det. Men gudarna vet hur mycket material jag har om jag vill.... Men som sagt, vad vinner man på det....

På kvällen hämtade jag Marcus och sonen J. När vi kom hem hit så lagade J mat. En stark kyckling-gryta med pasta. JÄTTE-GOTT!!!! (nu får han laga mat oftare ;) ). Efter maten ringde P. Hon var panik-slagen så jag åkte dit. Tror hon mådde bättre efter ett tag. Sen bar det av till ICA MAXI där Marcus o J var o handlade färg, penslar och antenn-kabel till mig. Han har verkligen ett hjärta av guld den här Marcus ;)
Efter det blev det kaffe o kladd-kaka innan sängen.

Oj vilket långt inlägg det här blev.... om i stort sett ingenting...
Fick ialla fall fördriva tiden lite innan det är dags att pussa på Marcus för omväxlings skull. Idag får HAN "vakna-pussar" av mig ;)

Ha det gott!!!

P.s Kommentera gärna ;)

3 kommentarer:

Annelie sa...

Men hörredu vännen,, det är väl inte alls konstigt att du blir låg och får "konstiga" tankar när värken är som jävligast mot dig.
Jag tror alla som går med värk till och från har "negativa" tankar nån gång.

Gött att du har Marcus och att allt känns såå himla gött med den killen... *glá för din skull*

Vilka idioter din f.d svärfar & hans fru är..
Vadå skämmas för att ni inte hade jobb..??

Jaja, puckon finns det överallt.

Ha det bäst och sköt om dig och din värk.. värken ÄR jobbig när det är så här rått och fuktigt som vi har fått igen... :o((
i alla fall för mig.

Kramen Annelie

Suzy Styxx sa...

Härligt att du har Marcus.....

Förstår att det inte är så lätt att vara positiv när du har ont, men du måste försöka att komma ihåg att du inte väljer det själv ju!

Att må dåligt över att må dåligt hjälper dig inte! Vet att det är svårt att komma över saker som människor säger, men de kan inte få dig att må dåligt om du inte låter de göra det!

Så känn att du gör ditt bästa för det gör du.... Och vet du?? Att göra sitt bästa duger!! Kramar!

Jag sa...

TACK snälla, snälla ni för era kloka ord. Jag mår redan bättre. Ibland räcker det med att få blogga av sig bara. Sen har jag ju helt underbara Marcus, en tanke till honom och allt känns lättare ;)

Kram på er!!!