onsdag 12 maj 2010

Namn-byte...

Hej världen
Nu släpper jag sista biten av M. Jag har beställt blanketter för namn-byte. Jag ska ta tillbaka mitt flick-namn. Jag är ingen ***** och är verkligen inte stolt över det namnet längre. Phuu, skönt att ta klivet... Nackdelen är väl att jag måste förnya körkort o pass o sånt men det är det värt.

I natt har Marcus sovit här igen. Vi gjorde "neger-bollar" igår då det stog på facebook att det var "neger-bollens dag" ;) Gott skit som är så lätt att göra. Skulle lägga oss tidigt men det funkade som vanligt inte. Så imorse blev det inte ens kaffe innan han åkte. Rusa upp, på med kläder o dra.... Stackaren...

Jag var hos M igår och hämtade lite saker från huset. Det är ju massor kvar. Jag trodde han hade gått igenom allt på under-våningen när jag flyttade men så var det verkligen inte. Så jag får ta nån dag till att hämta ALLT innan Linda bosätter sig där, vilket eventuellt blir redan i början av nästa vecka. Sen vill jag inte dit mer.
Det var sååå skönt igår att jag mest kände agg mot M. Det börjar verkligen gå upp ett ljus för mig, vad han har gjort. Och jag har varit alldeles för förstående mot dem. Han har ju utövat det värsta sveket av alla svek... Och idag förstår jag VERKLIGEN INTE hur han kunde. Nu menar jag inte att jag ska bli dum.... även om jag har mååånga triumf på handen. Men det är slut på all förståelse ialla fall. Jag har verkligen varit en patetisk, mesig liten varelse som han har kunnat bolla med hur han vill. Hahaha... pinsamt ju..... Men det är slut på det nu. Nu får han FÖRSÖKA bolla med Linda istället....

Imorrn torsdag ska jag åka till finaste Pia och hälsa på. Det ska bli sååå kul att ses igen i våra "NYA" liv. Jag kommer att sova där över natten till fredag och då kommer min gamla barndomsvän J hit från Göteborg och sover till lördag. Så jag har 2 stora saker att se fram emot de närmsta dagarna. Jätte-kul verkligen!!!

Sen går tankarna till min käraste "M-E-L"... Jag förstår hur tankarna går runt i ditt huvud men jag vet också att det förmodligen är tillfälligt. Du har ett JÄTTE-BESLUT att ta och det är inte lätt. Jag kan finnas här som en vägg att kasta emot men jag kan tyvärr inte ge några råd i det här.... Men som sagt jag finns här och kommer ALLTID att finnas vid din sida var du än befinner dig. Jag älskar dig gumman

Detta får avsluta dagens rader...

Härliga vår-kramar från en glad Jessica som snart har sitt riktiga efternamn igen ;)

1 kommentar:

Therese sa...

Att förstå hur någon kan svika en på det sättet är inget en normal människa kan förstå. Det är heller inget som vi förväntas förstå. Du är inte skyldig någon av dem någonting, kom ihåg det! Det är snarare tvärtom och det ska de komma ihåg!
Du är endast skyldig dig själv att ha ett bra och lyckligt liv så att det sticker i ögonen på dem och du är på väg, tack Marcus!
Du förtjänar inget annat än lycka, kärlek och ro och alla de sakerna och mycket mer önskar jag dig!

Ha det bra gumman!