tisdag 4 maj 2010

26e April sist...

Hejsan alla vänner
Nu ska jag försöka få ihop några rader... Ni är några stycken som tydligen saknar mina rader... kul tycker jag...

Förra veckan var lugn och skön.
Sonen J var hos pappa i flera nätter. Det kändes lite konstigt att vara helt ensam här måste jag säga...
På tisdagen fick jag mess av Marcus att vi skulle på bio och att jag fick skynda mig lite för vi skulle ut o äta innan filmen, sa han. Det var riktigt mysigt... Indisk restauran och bio. En kalas-kväll med en kalas-kille...
I helgen har Marcus o jag varit tillsammans. På fredagen (valborg) åt vi en god 2-rätters middag. Sen var vi till x-grannarna J och J....
På lördagen skulle vi kolla film hos Marcus och det gjorde vi efter att vi hade ätit pizza. Det var riktigt gott med pizza. Sen skulle det då bli film.... skräck mohaha... Det var det sämsta skit vi sett kom vi fram till. Nästa film vi drog på var så bra att vi somnade båda två... Jag tror vi vaknade av att jag hörde pappas ljuva stämma på mobilen (pappa sjunger på ringsignalen när han ringer). In i sängen och försöka sova vidare. Jag hade verkligen jätte-svårt att sova. Jag hade så jä**la ont i kroppen!!!
På morgon-kvisten gick jag ut o satte mig på hans balkong men jag kunde inte fixa kaffe för det är en perkulator och jag vet inte hur de funkar. Det var 34 grader varmt där då. När klockan närmade sig 9 väckte jag Marcus så jag kunde få lite kaffe ;)
Vi satt länge o fikade på hans varma balkong.
Jag visste inte om jag skulle våga berätta hur ont jag hade .... är lite rädd att skrämma bort honom om han vet hur dålig jag kan bli lite då o då.... Jag har hört förr att det kan vara jobbigt att leva med en sån som jag... som har sååå ont sååå ofta... Men, men... vad ska jag göra??? Han har ju ganska ont i ryggen rätt som det är så han kanske förstår på ett annat sätt...
Strax före lunch på söndagen fick jag skjuts hem av Herr Larsson... (MiaminMia hade min bil).
Kroppen är väldigt öm och stel på mig men jag mår såå bra ändå. Marcus får mig glad och det är sååå skönt!!!

Nu ska jag fixa en matsedel till er sen ska jag nog sova... imorrn är jag ledig så jag behöver inte stressa på morgonen direkt...

Ha det gott mina trogna läsare



2 kommentarer:

Annelie sa...

Jag tycker verkligen att du ska vara öppen och ärlig och tala om vad ONT du verkligen har till och från, kan han inte ta det så tycker inte JAG i alla fall att det är en kille att satsa på.
Du lever ju med denna sjukdom, det måste han acceptera om han verkligen vill leva med dig.

Ska du leva i en skyddsbubbla resten av ert liv tillsammans, nääee.. *skakar på huvudet*, tala om det direkt istället.

Min åsikt..
Ha det bäst.. // Kram, Kram Annelie

Jag sa...

Hej vännen
Jag har talat om hur det ligger till och jag tror han förstår nu...

Kram