fredag 9 april 2010

Fredag igen...

God morgon alla trogna läsare...
Nu är det fredag igen. Gud vad tiden går fort.

Påsken har varit skön. Jag var med M2 hela helgen. Vi pratade, skrattade och bara umgicks. På lång-fredagen fick jag en present av honom. En bok om kärlek. Den är jätte-fin!!! Massor av fina citat och dikter av olika författare, många tänkvärda ord.

Påskafton var vi hos mamma o pappa och åt o drack. De hade snaps i mini-flaskor till maten. Hmm... det kan bara sluta på ett sätt när man snapsar, men gott var det.
M2 och jag gick hem till honom när jag kände att jag fått i mig för mycket ;) .
Anne o Sara var där också. Jätte-kul att träffa er tjejer. Ni är såå mysiga. Man skrattar och är glad hela tiden när ni är med.
På söndagen skjutsade Benke o Larsson hem mig. Jag mådde INTE bra. Både bakis och tankspridd... Tankarna på att det var vår och husvagns-tider gjorde mig ledsen. Tankarna gick ganska mycket till M för att han och Linda skulle ut med MIN och M:s husvagn. Jag kom liksom in i en ny fas av sörjandet. Våren, min tid då man gör iordning husvagnen, fixar på tomten och planterar en massa frön....
Jag har släppt M ganska bra men jag kommer nog aldrig att acceptera Linda.
Ja, kalla mig bitter om ni vill men jag känner bara att hon var med och raserade något som jag hade varit med och byggt upp i 13 år. M bär självklart den största skulden men hon visste om mig och låg till o med o pratade om mig och då kan jag inte se henne som oskyldig. Att hon sen skickar sms till mig och lägger sig i hur jag mår och hur hon o M mår gör ju inte saken bättre.
Jag är ialla fall glad att jag har M som kompis. Fick höra igår av C att det är starkt av mig att acceptera honom som vän efter vad som hänt. Men herre gud, vi har varit vänner så länge och vi kommer alltid att ha med varann att göra genom dottern S. Varför ödsla energi på att vara osams och sätta käppar i hjulet på varann??? Så länge han är snäll så är jag snäll. Visst är jag bitter på honom många gånger men det tror jag hör till....
Nu i veckan har S varit jätte-sjuk. Hon hade 40 graders feber och hallucinerade rejält. Det var riktigt otäckt. Hon såg saker som inte fanns... Jag blev nästan rädd. Jag fick vara hemma från jobbet för M sa att de skulle iväg med husvagnen, han sa sen att han kanske kunde lösa det men jag sa bara att jag fixar det för jag hörde ju att det blev problem. Jag blev riktigt besviken på honom. Jag har ju varit hemma så mycket från jobbet och han var ledig. Men men.... Nu mår hon bättre ialla fall...

Nu har jag M2 att lägga lite glad energi på och det funkar bra. Han är ju så go´.
Vi har inte träffats sen i söndags morse... eller jo föresten. Jag var dit i tisdags. Vi tog en promenad i kronskogen. Då sågs vi en halvtimme.... alltid nåt ;)
Hoppas vi ses i helgen.

Nu ska jag snygga till mig lite innan jag tar en promenad till jobbet.

Ha det gott alla vänner

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha du hade inte behövt snapsarna. Du var redan go och gla när du kom:) Men det var riktigt kul att träffa er och dina barn:)
kram sara

Jag sa...

Haha jasså tycker du det ;)
Jo, visst var det så men snapsarna blev nog det som fick bägaren att rinna över haha

Anonym sa...

hahahahaha tror oxå det men huvudsaken att du hade kul för det hade vi:) Och med tanke på hur många gånger du slog mig på armen och skrattade så hade du kul gapskratt:)

Jag sa...

Hahaha... oops, du skulle ha slagit tillbaka *ASG*