lördag 26 februari 2011

sköna Lördag

God morgon
Jag var uppe med tuppen även idag. Närmare bestämt kl: 5.30. Jag messade ett "God morgon" till Magnus då...
Men varför kan jag inte sova på morgonen? Kan det vara så bra att det beror på att jag är lugn i själen och att jag då sover bättre på natten kanske??? Det vore ju en ganska logisk förklaring egentligen. Värken i kroppen känns "peppar peppar" lite bättre också, men man ska aldrig ropa "hej". Jag vet att det är väder-omslag på gång och då kan jag ju knappt gå igen... Men man får ta vara på de bra dagarna då man inte har riktigt så ont. Tyvärr så behöver jag nog baka lite idag. Jag har bara bakat hos Magnus men vi behöver bröd här också ;)
Det var så gulligt när barnen var hos Magnus sist. Då kom den yngsta och sa:
"Jessica, jag har blivit beroende av ditt bröd, tror du att du kan baka lite mer"
haha det var lite charmigt tycker jag. Så förra helgen bakades det hos Magnus och Ludde o Sara fick baka en kladd-kaka. Det gillade de ;)

Ja just ja... måste ju berätta att jag börjar jobba på måndag också. På SFI som nån slags lärar-assistent kan man säga. Det ska bli roligt även om det bara är några timmar/dag. Men ni som känner mig vet att 4 timmars jobb för mig är som 8 timmar för er friska. Ska bli så skönt att få träffa lite folk om dagarna.

Nu ska jag diska och sen kanske ta en promenad i skogen innan jag eventuellt bakar och väcker Magnus. Han sussar gott på andra sidan väggen här nu efter att ha jobbat hela natten.

Kram till er

Inga kommentarer: