måndag 10 januari 2011

God morgon världen

God Morgon

Idag gick jag upp 5.30. Skolan börjar och jag fick höra att S skulle börja kl:8 som vanligt. Det visade sig att hon börjar kl: 10 istället. Kul att skolan är så duktig på att informera....
Jag hade nog inte tagit sovmorgon ialla fall för Magnus började tidigt så jag var uppe ändå, men S hade ju kunnat få sova nån timme till.

Förra veckan sov jag och S hos Magnus ett par nätter. Det var kul. Barnen kom riktigt bra överens och hade roligt ihop. Att barnen fungerar ihop är A och O.

I fredags fyllde jag år. Inget kaffe på sängen :( ;)... Men sång fick jag x3 på morgonen. K kom hit vid lunch och fikade. Jag fick en blomma av honom. Vi åkte till L för att kolla upp lite tatuerings-ideér. Sen kom Magnus över, syrran och T också. Vi fikade med misslyckad men god tårta.
Mamma o pappa kom hit och åt lasagne på kvällen. Lelle kom också och hade en orkidé med sig. Lite senare på kvällen kom Micke över, också han hade en orkidé med sig men han visste inte att det var en orkdé haha. Han åt lite lasagne när han kom sen skjutsade han mig och S till Magnus. Han är snäll.
På lördagen var det Magnus tur att fylla år. Jag hade tänkt att gå upp tidigt och väcka honom med kaffe men icke. Jag sov som en stock så han fick väcka mig istället. På dagen kom hans mamma och syster. Jag hade aldrig träffat dem och blev lite nervös men det gick bra. Mänskliga, jordnära människor. O herre gud vad Magnus och hans syster var lika, de skulle kunna vara tvillingar. Det tyckte S också.
Magnus skjutsade hem oss sen.
På kvällen packade jag lite och tog ett glas rött. Chattade med en gammal kompis från skolan. Det var riktigt kul.
När S:s kompis A skulle hem fick jag skjuts av T.A till Magnus. Jag sov där, FAST jag inte skulle det...
Igår söndag kom mamma o pappa och hämtade mig. De var ute och åkte och undrade om jag behövde skjuts hem. Magnus kom hit när han lämnat barnen till mamman. Vi gjorde fisk/skaldjurs-soppa. Den blev riktigt god (och gräddig).

Idag blir det att packa en del igen och kanske städa lite. Kl: 13.30 ska jag få en cortison-spruta så det gäller att göra lite nytta innan för sen får jag inte använda handen på ett par dagar.
Magnus slutar vid 16 och då hämtar han mig så åker vi till honom....

Ha det gott alla goá vänner <3

5 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha och så kallades jag lillMagnus av hans kompisar när jag var liten =) /Ylva

Jag sa...

haha det kan jag tro ;)

Anonym sa...

Hej Jessica! Kontaktar dig ang. en sökning som du gjorde för länge länge sen - du sökte din "riktiga " farfar. Ivar Tollnäs...Vet inte om du fick mitt mail eller om du inte var intresserad../mb

MammaJessica sa...

Hejsan
Prova maila på esssan@hotmail.com

MammaJessica sa...

Hej Anonym.
Jag är fortfarande intresserad av uppgifter om Ivar.
Var snäll o maila mig på esssan@hotmail.com