onsdag 11 augusti 2010

Smärtfri morgon!!!!

God morgon alla trogna läsare!!

Måste börja med att säga att ni gärna får lämna kommentarer. Ni är flera som säger att ni läser men det är knappt någon som lämnar spår efter sig ;) Man blir lite mer peppad att skriva om ni kommenterar.

Förra helgen blev fart-fylld.
På torsdagen sov jag borta (MBJ). Kändes konstigt att vakna där när MBJ var på jobbet och ingen var hemma. På fredagskvällen var det fest. Träffade en del gamla ansikten. Jätte-kul!!! Nya ansikten också för den delen som var trevliga.
På lördagskvällen bar det av till J och T för lite öl o singstar. Kul!! Det var en hel del folk där. En man utmärkte sig mer än andra och det var inte på ett possitivt sätt. Han blev kär o förälskad sa han till mig. Han var som ett plåster och började tafsa o skulle pussas. Då fick jag nog så jag tog en promenad hem till andra sidan stan. Det tog mig över 2 timmar att vandra och stanna o vänta på taxi-bilar som aldrig kom. Jag var bra rädd när jag gick genom hela stan ensam på morgon-kvisten. Jag var ialla fall hemma mellan 6-7 på morgonen. Sen sov jag i ca 3 timmar innan jag gick upp o dammsög o donade.
S och J kom hem 16.30. S hade A med sig.
I måndags kom allra härligaste Nettan hit o fikade. Tänk att en enda liten människa kan få en att må så bra. Hon är så uppåt o glad jämnt och det smittar av sig. Tack för att du finns!!!

Igår var jag o *** med de minsta barnen till en lekpark här som är rätt kul för barnen. Vi var väl där en timme eller nåt men det räckte för att de skulle somna gott på kvällen.

MBJ o jag har pratat mycket den här veckan. Det är skönt att vi är på samma nivå när det gäller att ses. Med den människan kan man verkligen bara sitta och "vara". Man kan få en kram när man behöver det och inget mer måste ske. En nära vän helt enkelt, ja man kan vara NÄRA vänner utan att det måste leda till något. Vi har varit det i 25 år nu kom vi fram till.

Idag vaknade jag helt smärtfri och det är man inte bortskämd med kan jag säga. Jätte-skönt!!! Så den här dagen ska jag ta vara på på bästa sätt. Jag ska hämta mamma och sen åka o handla för hon har ingen bil hemma. Sen kanske det blir en fika hos Nöten som jag inte sett på många år.
Gud vad jag njuter av livet.... och vad kompisar jag har.... inte bara ytliga på facebook utan jag menar såna som man verkligen träffar och har trevligt med. Sååå kul!!! För att inte tala om Mackan som jag inte har sett på länge och som jag fått kontakt med igen.... Nettan...Nöten... MBJ.... MS... Annette.... Fia.... T.... Helene K.L... ja listan kan bli lång. Pia också som finns där heeela tiden...
Nu måste jag snygga till mig innan det bär av till mamma

Ha en bra dag alla fina vänner <3

7 kommentarer:

Annelie sa...

Håller fullständigt med dig när det gäller kommentarerna..
Mycké roligare att skriva om man VET att nån läser.

Härligt att du är sååå uppåt igen och har dina fina vänner.
Jag saknar en sån där "riktig" vän,,, visst min absolut bästa vän är ju Göran.
Men, jag menar en RIKTIG tjejkompis.. den vännen finns,, men TYVÄRR uppe i Karlstad.
Jag skulle vilja ha en sån vän här oxå... men det är SVÅRT att få på "äldre" dar.. :o((

Jaja, jag är glad över det vi har i alla fall..

Ha en ljuvlig dag.. // Kramen Annelie

Jag sa...

Ja, det är svårt i vår ålder. Pia o jag hittade varandra genom fibron för några år sen och vi fann varann direkt.
Du får väl ta hojen o gubben komma upp en sväng ;) så vi får ses.

Kram på dig härliga Annelie

Anonym sa...

Just sådana tillfällen då du går ensam och är rädd som du bör ringa mig så hämtar jag dig. Inga problem för min del =)

Jag sa...

Gissar jag rätt om jag gissar att det är du G som är den anonyma?
Du som kört mig förut ;)

Anonym sa...

Ja precis glömde skriva namnet.
Göran.E

Jag sa...

Jag visste nog det. Du har ett hjärt av guld du.
Kram

Anonym sa...

Kram älskade vännen <3 Finns alltid för dig!//Pia